10:17 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت مسکن

هزینه مسکن رکورد ۱۰ ساله را زد / ۴۹ و ۳۶ درصد در تهران و شهرستانها
نماد برتر- طبق اعلام وزارت راه ، سهم بخش مسکن در هزینه خانوارهای تهرانی و شهرستانی رکورد ۱۰ ساله را زد و به ۴۹ و ۳۶ درصد رسید.
اثر مالیات بر خانه‌های خالی و افزایش عرضه در مدیریت بازار مسکن
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای ، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و افزایش عرضه را دو عامل موثر در ساماندهی بازار مسکن اعلام کرد .
اوراق سلف مسکن به زودی در بورس کالا رونمایی می‌شود
نماد برتر- معاملات اوراق سلف مسکن که به فروش متری مسکن شهرت یافته به زودی در بورس کالای ایران آغاز می شود؛ این خبری است که پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پی انجام اقدامات لازم و همکاری این وزارتخانه با بورس کالا اعلام کرده است.
رونمایی از اوراق جدید در بورس کالا و اعتراف به برتری بازدهی بورس
نماد برتر- مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه با اشاره به بازدهی ۵۱ درصدی بورس نسبت به ۲۶ درصدی مسکن در ۱۰ سال اخیر از آغاز معاملات اوراق سلف مسکن در آینده ایی نزدیک و در بورس کالا خبر داد.
خوزستان متری ۲۳ میلیون!؟
نماد برتر- رییس انجمن انبوه سازان خوزستان با بیان اینکه اعلام میانگین قیمت متری ۲۳ میلیون تومان برای استان خوزستان دور از ذهن است، گفت: در مناطق معدودی از اهواز قیمتها بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان و در اکثر محله ها ۴ تا ۸ میلیون تومان است و نمی توان متوسط ۲۳ میلیون تومان را به راحتی پذیرفت.
افزایش قیمت مسکن ملی تکذیب شد
نماد برتر- پس از آنکه مسئولان بنیاد مسکن به هزینه ساخت متری ۳.۳ تا ۴ میلیون تومان مسکن ملی اذعان کردند، وزارت راه و شهرسازی افزایش هزینه ها را تکذیب و اعلام کرد که هنوز نرخها بر اساس برآورد ۲.۷ میلیون تومان سازمان برنامه و بودجه است و تعدیلهای احتمالی در آینده اعلام می شود.
آرامش بازار خودرو و مسکن با تمرکز عرضه فولاد در بورس کالا
نماد برتر- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که بخشی از افزایش قیمت مسکن و خودرو به رشد قیمت محصولات فولادی در پی عرضه کم محصولات در بورس و واسطه‌گری برخی خریداران محصول ارزان مرتبط است که در همین زمینه با تمرکز عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و برقراری شفافیت در مبادلات، آرامش و تعادل به بازارها برمی‌گردد.
دلار ۱۶ و ۵۰ هزارتومانی در بورس و بازار مسکن / پیش بینی شاخص ۱.۸ میلیونی
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با پیش بینی روند مثبت بورس و شاخص ۱.۸ میلیونی و اعلام بزرگترین ریسک بازار گفت: دلار در بازار سهام با نرخ ۱۶ هزار تومانی اما بازار مسکن با دلار ۵۰ هزار تومانی سنجیده می شود.
فاصله قیمت نوسازها با عرف بازار
نماد برتر- آپارتمانهای نوساز از نظر تعداد معاملات نسبت به پنج سال قبل ۱۶ درصد افت کرده که علت اصلی آن به کاهش قدرت خرید مربوط می شود؛ به همین دلیل عرضه واحدهای جدید به بازار کمتر شده که به شکل ایجاد فاصله قیمتی بین این گروه از آپارتمانها با خانه های قدیمی و میانسال بروز یافته است.
بازار بی‌رمق خانه‌های ارزان قیمت
نماد برتر- به دنبال کاهش محسوس معاملات و توقف روند رشد قیمت، بازار خانه‌های کوچک متراژ و قیمت مناسب نیز دچار کسادی شده است؛ به طوری که در شش منطقه ارزان قیمت تهران فقط ۷۳۷ فقره معامله انجام شده که ۱۶ درصد از کل قراردادهای خرید و فروش آبان ماه را شامل می شود.
آرزوی خرید خانه به دل کارگران ماند!
نماد برتر- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران می گوید اگر مسکن ملی به شکل عملی به اجرا درآید بخش اعظمی از تقاضای مسکن در جامعه جمع آوری می شود و کارگران را به خانه دار شدن امیدوار می کند.
سایه محو مالیات بر بازار مسکن
نماد برتر- اثرگذاری طرح مالیات بر خانه های خالی با توجه به آنکه هنوز قانونی در این زمینه وجود ندارد در حد هیجان کوتاه مدت بود؛ زیرا از بهمن ماه پارسال که سامانه املاک و اسکان رونمایی شده و حتی از اواخر تابستان که اولین پیامکها به مالکان بیش از یک واحد ارسال شده هم قیمت رشد داشته و هم معاملات کاهش یافته است.
کاهش قیمت خانه در اطراف تهران
نماد برتر- بازار مسکن در شهرهای اطراف تهران در وضعیت رکود قرار گرفته و نرخ‌ها در شهرهای پردیس، هشتگرد و پاکدشت بین ۵ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.
کدام کارگر می تواند خانه متری ۳۰ میلیون تومان بخرد؟
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می گوید برای صاحبخانه شدن کارگران و کارمندان باید زمین رایگان در اختیار سازندگان بخش خصوصی و تعاونی قرار داده شود در غیر این صورت هیچ کارگری با حقوق سه میلیون تومان نمی تواند خانه متری ۳۰ میلیون تومان بخرد.
همه شرایط برای صعود بورس فراهم است / بهترین مکان برای جذب نقدینگی
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس با اشاره به کاهش ارز، اشباع قیمت مسکن، تاسیس صندوق های جدید و ... گفت: همه شرایط برای صعود مجدد بورس فراهم است.